Arachnea.org

Wątek: [nicienie] ?

Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    [nicienie] ?

    Witam. Dzisiaj na korzeniu w terrarium maculaty zobaczyłem 3 stworzonka wyglądające na jakieś obleńce. Były długości ok 3 mm, przeźroczyste z czarnym paskiem "wewnątrz" - wyglądało to jakby pokarm który trawią.

    Moje pytania brzmią - czy to mogą być nicienie?

    Jeśli tak, to czy mogły sie rozwinąc same w terrarium (nie karmiłem pająka niczym z zewnątrz)?

    Czy zagrażają pająkowi?

    Wymienić podłoże?

    Co może być powodem ich rozwoju i jak zapobiec temu w przyszłości?

  2. #2
    - z czym masz doczynienia ciezko powiedziec bez fotki
    - mogly dostac sie do wnetrza wraz z ktoryms z elementow dekoracji
    - na twoim miejscu wymienilbym podloze, nastempnie wygotowal wszystkie elementy dekoracji, odkazil terrarium i powlekl lakierem uprzednio wygotowany w solance i wysuszony w piekarniku przy temp. 200*C korzen.
    prawdy zawsze sa proste nie zawsze oczywiste

  3. #3
    dzięki za rade. A co do samych nicieni - mogą rozwinąć sie same w terrarium czy tylko w ciele ptasznika (po zjedzeniu jajek, larw) ? Jak jakieś juz są to zagrażają pająkowi?

  4. #4
    nicienie sa niebezpieczne dla pajaka, nie znam zbyt dokladnie systematyki ale wiem ze jest ich nieco ponad 20 rodzin, kazda z nich to pasozyty a po opuszczeniu ciała jednego zywiciela szukaja nastepnego, az do zakonczenia cyklu rozwoju trwajacego okolo 2 tg.
    prawdy zawsze sa proste nie zawsze oczywiste

  5. #5
    Ja myśle ze są to larwy ziemiórki.
    Larwy wyglądają jak miniaturowe mady o przezroczystym ciele z widocznym układem pokarmowym. To co widzałes jako ciemną kreeske to jelito wypełnione podłożem.
    Zauważyłes w terra lub obok niego małe muszki podobne do owocówek lub białe szybkie owady o spłaszczonym i wydłuzonym ciele? Jesli tak to nie masz sie czym martwić to są nieszkodliwe owady a nawet pozyteczne bo oczyszczeją podłoze ze szczątków organicznych....dajcie sobie juz spokój z nicieniami :?


    Liotol nie kazdy nicień to pasożyt np taki Turbatrix aceti zyje w fermentujących owocach

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Nicienie?
    Przez Nyga w dziale Arachnea - od zaciekawienia do pasji
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-09-10, 08:47
  2. nicienie
    Przez btr w dziale Raporty & Wypadki
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-01-10, 23:02
  3. Nicienie?
    Przez babel w dziale Arachnea - od zaciekawienia do pasji
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-07-09, 16:49
  4. roztocza, nicienie
    Przez Gresiu070 w dziale Arachnea - od zaciekawienia do pasji
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-06-09, 14:23
  5. [P.irminia L3] nicienie?
    Przez anty w dziale Arachnea - od zaciekawienia do pasji
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-03-08, 00:03

Tagi dla tego wątku

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •